Genel
Trend

25 senedir işime her gün aynı tutku ve heyecanla başlıyorum

Markaların başarıları; üretim anlayışları ve kapasiteleri kadar, başarılı bir organizasyon ve bu organizasyonun arkasındaki isimlerden geçer. İşte genç ve başarılı Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Genel Müdürü Müge Satır da bu isimlerden biri…

Bence Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Genel Müdürü Müge Satır’ın başarısını
anlatan en güzel cümle: “25 senedir işime her gün aynı tutku ve heyecanla başlıyorum.” Bu tutku; onun kariyerinin özeti, daima yükselişin bir tesadüf ya da şans olmadığının da kanıtı adeta. Temmuz-Ağustos
sayımızın konuğu olan Müge Hanım ile hem Eczacıbaşı İlaç Pazarlama hakkında hem de Dynavit markası hakkında konuştuk.

Müge Hanım, öncelikle biraz sizi tanımak isterim. Genç ve başarılı bir kadın yönetici var karşımızda. Biraz dinlemek isteriz.

1969 Zonguldak doğumluyum. 1987 yılında İstanbul Erkek Lisesi’nden, 1991 yılında da Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldum. 1992 yılında başladığım iş yaşantımda sırasıyla; üretim planlama, proje yönetimi, pazarlama ve satış alanlarında görevler üstlendim. 1996 yılında Eczacıbaşı-Baxter’da başlayan Eczacıbaşı kariyerim, 2006’da Eczacıbaşı İlaç’la devam etti. Eczacıbaşı İlaç’ta Ürün Müdürlüğü, Bölge Müdürlüğü ve Pazarlama Müdürlüğü görevleri ile hem pazarlama hem de satış alanında tecrübe kazanma fırsatım oldu. Ekim 2020 tarihinden itibaren de aynı Kuruluşta Genel Müdür olarak görev yapıyorum.
25 senedir işime her gün aynı tutku ve heyecanla başlıyorum. İyi ki Eczacıbaşı’nda çalışıyorum. Bu Kuruluş, hem inanılmaz deneyimler kazandığım bir okul hem de ekip arkadaşlarımla tüm güzellikleri paylaştığım, tüm zorluklara birlikte göğüs gerdiğim bir aile ortamı oldu benim için. İş hayatında bir kadın olarak, iş-özel yaşam dengesinin ne
kadar önemli olduğunu biliyorum. Bu konuda da çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Evliyim ve biri 23 biri 21 yaşında iki çocuk
annesiyim.

DEĞİŞİMLERE HIZLA ADAPTE OLAN BİR EKİBİZ

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama ülkemizin gurur kaynaklarından ve çok geniş bir yelpazeye sahip. Siz hem bir endüstri mühendisi gözü ile hem de bir yönetici gözüyle bize biraz Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’yı operasyonel yapısından tutun da çalışan profiline kadar kısaca bir özetleyebilir misiniz?

Eczacıbaşı Topluluğu olarak sağlık alanında doğal bir öncülüğümüz var. 2015 yılından bu yana Universum araştırmalarında sağlık-tıp bilimleri alanında hem genç profesyonel hem de öğrencilerin ilk tercihiyiz.
Sonuçların detaylarına indiğimizde temel unsurların; güven, kalite ve itibar olduğunu görüyoruz. Organizasyon yapımıza baktığımızda ise çok güçlü bir saha yapılanmamız olduğunu belirtebilirim. Her türlü zorlu durumla mücadele eden, değişimlere hızla adapte olan bir ekibiz.

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’da insan kaynakları politikamız; yüksek performans kültürü yaratmak için süreçlerin verimliliğini artırmak, hızlı karar alan ve uygulamaya geçiren unvanlardan bağımsız bir organizasyon
iklimi yaratmak, süreçleri amaca uygun olarak yalınlaştırmak ve basitleştirmektir. Pozitif kültür oluşturmak için ise dinleyen,
düşündüğünü şeffaf ve pozitif iletişim ile söyleyen ve hatalardan öğrenen bir organizasyon olmaya devam ediyoruz. Tüm çalışanları kapsayan, çalışanlarımızın hayatına her noktada dokunduğumuz ve çalışanlarımızın
inisiyatif aldığı uygulamalar yaratmak en büyük hedefimiz. Çalışanlarımız Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’yı sahiplenen, burada her gün daha iyisini hayata geçirmek için çabalayan bir profile sahipler. Aynı zamanda çalışırken işinden keyif almayı bilen, eğlenmeyi bilen bir ekibiz.

KATKISIZ İÇERİKLERİ İLE DYNAVİT HER YAŞA HİTAP EDİYOR

Gelelelim Dynavit’e. Dynavit çatısı altında kaç ürün bulunuyor? Her birinden kısaca bahseder misiniz?

Dynavit, Ekim 2019’da lansmanını gerçekleştirdiğimiz gıda takviyesi markamız. Endüstriyel üretimin artmasıyla; günümüzde besinlerden aldığımız faydalı içerikler, mikro-nutrientler, geçmiş yıllara oranla ciddi
oranda azalma gösteriyor. Buna bir de günlük hayatın koşturmacası ve stresi eklenince, bir destek aramak kaçınılmaz hale geliyor.
Biz de hayatın eksilttiğini yerine koymak için aradıkları desteği bireylerle buluşturmak istedik. İşte Dynavit markası da bu noktadan
doğdu. 1942’den bu yana çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olmayı ilke edinen Eczacıbaşı, Dynavit ürünlerini de Bilimsel Danışma Kurulu’ndaki, alanında uzman hekim ve eczacılar ile birlikte geliştiriyor. Geniş ürün yelpazesi ve katkısız içerikleri ile Dynavit her yaştan kişinin aradığı güvenilir vitamin ve mineral desteğini sunuyor. Gıda
takviyeleri konusunda oluşabilecek tüm soruları en doğru ve güvenilir şekilde yanıtlamayı ilke ediniyor, her bireyin aradığı desteği bulma özgürlüğüne sahip olduğuna inanıyoruz. Ekim 2019’da 13 ürünle lansmanını yaptığımız portföyümüze, 2020 yılında yedi yeni ürün daha ekleyerek 20 ürüne ulaştık. Yeni ürün geliştirme çalışmalarımız yine Bilimsel Danışma Kurulu ile yaptığımız detaylı çalışmalarla, son hızıyla devam ediyor. 2021 yılında da hedefimiz, daha spesifik ihtiyaçlara
yönelik ürünlerin geliştirilmesiyle, portföyümüzün büyüyerek daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak.

DYNAVİT KULÜBÜ BİR SADAKAT PROGRAMI

Öncelikle ellerinize sağlık. www.dynavit.com.tr internet sitesi çok güzel hazırlanmış. Ürünler çok güzel anlatılmış, aradığın bilgi, aradığın sözlük bölümleri de çok iyi düşünülmüş. Bu site haricinde nihai tüketiciye ulaşım konusunda başka neler yapıyorsunuz?

Dynavit pazarlama planlarının arkasında, eş zamanlı dijital mecraları kullanarak “360 derece iletişim” yapmaktayız. Ana amacımız
dijital görünürlüğü sağlamak ve bununla birlikte marka bilinirliğini artırmak. Bunun için de sadece websitemizi değil, sosyal medyayı
da efektif şekilde kullanmaktayız. Sosyal medya hesaplarımızdan, konunun uzmanları ile yaptığımız yayınlar ile tüm katılımcılara takviye edici gıdalar alanında aradığı bilgiyi sunuyoruz. Ayrıca bu hesaplar vasıtasıyla
kişilerin ihtiyaçlarını anlamaya ve onlara kişiselleştirilmiş içerikler sunmaya gayret ediyoruz.
Sosyal mecralar üzerinden tüketiciler tarafından sorulan soruları, bilgilendirici içeriklerimizle cevaplamaya çalışıyoruz. Dynavit Kulübümüze üye olan ve ürünlerimizi sıkça tercih eden kişilere de dönem dönem eczanelerden indirim fırsatları sunuyoruz.

Dynavit Kulübü’nden de bahseder misiniz?

Dynavit Kulübü bir sadakat programı. Dynavit Kulübü ile üyelerimize tek satış kanalımız olan eczanelerde indirim fırsatı sağlıyoruz. Online mecralarda Dynavit ile buluşan kullanıcılarımızı kendilerine en yakın eczanede indirimler ile karşılıyoruz. Ayrıca henüz üyemiz olmayan kullanıcıların da eczanelerdeki bilgilendirmeler ile üye olmalarını sağlayıp fırsatlarımızdan yararlandırıyoruz. üyelerimiz Dynavit hediye
paketleri ve çekilişler, marka fırsatları kampanyalar, iş birlikleri), kişiselleştirilmiş içerikler ve kişiye özel kampanyalarla fırsatlarımızdan yararlanabilmekteler.

Sosyal medya hakkındaki görüşleriniz nedir ve Eczacıbaşı olarak bu mecralara karşı duruşunuz nedir?

Türkiye’de nüfusun %70,8’i sosyal medya mecralarını aktif olarak kullanıyor ve her geçen yıl bu oran artış gösteriyor. 2020
yılından bu yana ise sosyal medya kullanımı %11 artış göstermiştir. Sosyal medya mecralarındaki kullanıcıların giderek artış göstermesiyle Eczacıbaşı olarak bizim de öncelikli kullandığımız bir iletişim kanalı haline gelmiştir. Kuruluşumuzun sosyal medya üzerinden geniş kitlelere ulaşıp iletişim
kurmaya, kullanıcılarla etkileşimde kalmaya yönelik çalışmalarda bulunuyor. Kendi kültürümüzle sosyal medyanın bir çok kanalı ile kullanıcılara ulaşıp ve birebir iletişim kurabilmekteyiz. Kuruluşumuzun
altında bulunan her markamız için farklı iletişim stratejilerle yönetilen sosyal medya hesaplarının yanı sıra Eczacıbaşı kimliği ve kültürünün yansıtıldığı, açık ve doğru iletişimle bilgi paylaşımları yapıyoruz. Bilgi
kirliliği önleyip, sosyal medya kullanıcılarını doğru ve güvenilir bilgi ile buluşturmayı hedefliyoruz.

Covid-19 her alanda fazlasıyla etkilendiğimiz bir süreci başlattı. Bu sürecin içinde sadece olumsuzluklar yer almadı. Bazı alanların değeri daha iyi anlaşıldı. Gıda takviyeleri gibi. Siz bu süreçten nasıl etkilendiniz?

Pandemi dönemi tüm sektörlerde olduğu gibi besin destekleri pazarında da değişikliklere neden oldu. Öncelikle insanların bu ürün gruplarına bakışı değişti ve daha çok sahiplenmeye başladılar. Tabii bu da sektöre yeni oyuncuların hızla girmesine neden oldu. Özellikle bağışıklık, vitamin ve
mineral pazarları genişledi. Bu pazarlarda tüketici ilgisi ve bilinci de gelişti. Özellikle bağışıklık grubu ürünlerimizde ciddi bir hareketlenme yaşandı.


ZOR ZAMANLAR YARATICI FİKİRLERİ TETİKLER

2020 sizin niçin nasıl geçti ve bu 2021 için nasıl bir planlama getirdi. Planların ve çalışmaların daha çok online ortamlara kayması sizleri nasıl etkiledi?

2020 yılı sağlık açısından zorlayıcı bir yıl oldu maalesef. Diğer yandan bu yılın bize öğrettikleri saymakla bitmez. Covid-19 pek çok konuda ‘hızlandırıcı’ oldu aslında. 2025 yılında ulaşmayı planladığımız dijital
dönüşüm seviyesine 2020 yılında ulaştık. Bu kadar büyük ofis binalarına ihtiyacımız olmadığını anladık. Pek çok kişinin evden de işini rahatlıkla yapıp ailesi ile daha fazla zaman geçirebileceği ortaya çıktı. Bu dönemde
tüketici davranışları ve ihtiyaçları da hızla değişti. Hal böyle olunca sahip olunan verilere doğru ve hızlı anlam kazandırmanın ve böylece veriden değer yaratmanın önemi daha da ön plana çıktı. İlaç sektöründe de kongrelerin, ürün tanıtımlarının, toplantıların çevrimiçi yapıldığı bir dönem yaşadık.
Bundan sonra 2019’un dünyasına geri döneceğimizi düşünmüyorum. Hepimiz bu yeni dünyaya adapte olacağız. Zor zamanlar yaratıcı fikirleri tetikler. Covid-19’un da pek çok buluşu peşinden sürükleyeceğine
eminim. Her şeyden önce sağlığımızdan endişe etmeden sosyalleşeceğimiz bir yıl diliyorum. Hemen yılın başında olmasa da ikinci yarısında aşıların da uygulanıp etkisini göstermesi ile anne-babalarımıza, arkadaşlarımıza kavuşacağımızı düşünüyorum. Sadece yakın çevremizin değil, içinde
yaşadığımız toplumun ve tüm dünyanın yılın ikinci yarısında normalleşme sürecine gireceğini öngörüyorum. Ekonomik aktivitenin de buna paralel olarak düzeleceğine inanıyorum. Hızlıca yaralarımızı saracağımızı
ve günlük yaşam aktivitelerinin geri gelmesi ile öncelikli olarak sağlık ve hizmet sektörlerinin ivme kazanacağını, ardından üretim ve sanayide daralan kapasitenin yukarı yönlü iyileşeceğini düşünüyorum.
Eczacıbaşı İlaç Pazarlama, 2021 yılında da insanı odağına alıp, ihtiyaçlarını anlamaya ve bu ihtiyaçlara yenilikçi çözümler üretmeye devam edecek. Sadece hasta olan değil, sağlığını korumak isteyen bireylere de özel
gıda takviyeleri ile destek olacak.

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı