AnasayfaRÖPORTAJ

Pazarlama alanında da toplumsal fayda yaratıyoruz

Gensenta Ticari Direktörü Selim Özyılmaz ile Amgen ve Gensenta’nın marka bilinci ve global duruşu üzerine kısa bir söyleşi gerçekleştirdik.

Globalleşen dünyada global bir marka olabilmenin sorumlulukları da değişti. Artık hem tüketicinin beklentisi farklı yönlere evrildi ve dünyamız da yaşlandı. Sorumluluklarımız arttı. Tüm bunlar neticesinde siz Amgen olarak hamlelerinizi nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

İlaç endüstrisi olarak toplumsal pazarlama bakış açısında diğer sektörlerden pozitif olarak ayrıştığımızı düşünüyorum. Nihai amacı hastalara en doğru tedaviyi en doğru zamanda ulaştırmak olan bir sektörün üyesi olmak bizler için gurur verici. İlaç sektörünün içerisinde biyoteknoloji üretimi ve yatırımları ile ön planda olan Amgen ve Gensenta ailesi olarak ileri üretim teknolojilerimiz ile çevre duyarlılığı bizim için vazgeçilmez bir öncelik. Global olarak da 2027 yılında karbon-nötral olma hedefimiz ile bu konudaki iddiamızı ortaya koymuş durumdayız.

Özellikle biyoteknoloji konusunda genç kuşakların bilgilendirilmesine ve bilimsel araştırmalara katkı sağlamak adına Amgen Vakfı ile birlikte yürüttüğümüz birçok proje bulunuyor. Örneğin Harvard gibi dünyanın önde gelen
üniversiteleri ile iş birlikleri geliştiriyor, Amgen Scholars programımızla üniversite öğrencilerinin araştırma çalışmalarını destekliyoruz. Bunun dışında Amgen Biotech Experience programımız ile üniversite öncesi dönemde öğrencilere
bilimi sevdirmeyi amaçlıyoruz. LabXChange platformumuz ve Khan Academy’de yer alan tüm biyoloji içeriklerine sponsorluğumuz ile öğrencilerde erken yaşta bilim tutkusu yaratma hedefimiz var. Tüm bu inisiyatiflerimiz; yeni kuşakların bilimsel bakış açısı kazanması ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip edebilmesi adına çok değerli, şirket çalışanları olarak bizler için de ayrıca bir gurur vesilesi.

Pazarlama stratejilerinizden de biraz bahseder misiniz? Her şeyin bu kadar hızlı aktığı ama bir yandan da salgınla mücadelenin yaşandığı bu ortamda neler yapıyorsunuz?

Pazarlama ekibimizin temel amacı Amgen kalitesindeki tedavilerimizin medikal faydasını kanıta dayalı olarak hekimlerimiz ile paylaşmak ve gerek hekimlerimizin gerekse hastalarımızın ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap veren projeleri geliştirmek. Bu kapsamda; pazarlama, medikal ve saha ekiplerimizin her daim birlikte ve hep daha iyisini yapma gayretiyle çalıştıklarını söyleyebilirim. Buna ek olarak, pandemi döneminde uzaktan erişim ve dijitalleşme, tüm dünya genelinde oldukça önemli bir noktaya gelmiş durumda; biz de Amgen ve Gensenta olarak bu yolculukta gelişimimizi sürdürüyor, iletişim biçimimizi ve araçlarımızı bu yönde dönüştürüyoruz.

Yeni dönemde mevcutta yaptığımız pazarlama aktivitelerimizi dijital kanallar üzerinden sunmaya devam ederken, dijital dünyanın getirdiği yenilikler ve imkanlar ile hekimlerimiz ve hastalarımız için farklı projeler geliştirmeye odaklandık. Bu bağlamda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasındaki hedefimiz, değişen koşullar ile birlikte müşteri ihtiyaçlarını daha
iyi anlamak, bu ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap verebilecek hibrit pazarlama ve de satış proje ve modellerini oluşturmak. Geliştirdiğimiz her proje, kullanıma aldığımız her yeni alt yapı; hekimlerimiz ile iletişimimize güç katıyor ve bizi
geleceğe biraz daha hazırlıyor.

Hep günümüzden bahsettik. Marka olarak geleceğe yönelik bakış açınız ve stratejiniz nedir?

Z kuşağını, teknoloji çağı insanları; bilgiye çabuk erişebilme ve iletişim kurabilme becerileri gelişmiş ve sonuç odaklı bir nesil olarak tanımlamak mümkün. Bu kuşağı şirketimize kazandırmak için öncelikle teknolojiyi yakından takip ediyoruz. Doğru mecralarda; özellikle bu grubun tercih ettiği sosyal medya kanallarında, yeni kariyer platformlarında ve iş birlikleri içerisinde yer almaya çalışıyoruz. Genç yetenekleri şirketimize kazandırmayı amaçladığımız; gençlik iletişim programlarımızı üniversite bazında hayata geçiriyoruz. İşe yeni başlayan arkadaşlarımız için birçok projede farklı departman ile çalışma deneyimi sunan Management Trainee programı sayesinde onları hem kendi tercihlerine uygun hem de şirketin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geleceğe hazırlıyoruz. Ayrıca organizasyonel olarak dikey modellerden
ziyade konu uzmanlığının ön plana çıktığı yatay yapılar ile çalışma modelimizi şekillendiriyoruz.
Böylece, iletişim kurma ve sorumluluk alma konusunda istekli yeni nesildeki çalışma arkadaşlarımız için de daha verimli bir çalışma ortamı oluşturma amacıyla çalışmaya devam ediyoruz.

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı