GenelRÖPORTAJ

“Dynavit markamızla yapabileceklerimiz için çok heyecanlıyım“

 

 

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Satış ve Pazarlama Direktörlüğü’ne yeni atanan Sena Faga ile pazarda bilinirlilik ve güvenilirlik konusunda lider markalardan biri olan Dynavit’i konuştuk. Faga Dynavit ile ilgili hedeflerini ve Tüketici sağlığı sektörünün 2022 trendlerini OTC Plus Dergisi’ne anlattı.

 

 

İş yaşamına 2003 yılında Procter&Gamble’da Yönetici Adayı olarak başlayan ve dünyaca bilinen birçok kurumsal şirkette görev yapan Sena Faga’nın bugün geldiği noktada kariyerinin Tüketici ve Tüketici Sağlığı üzerine kurulu olduğunu görüyoruz. Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’da 4 Nisan 2022 itibariyle Tüketici Sağlığı Pazarlama ve Satış Direktörü olarak çalışmaya başlayan Faga, “Benim iş hayatımdaki tutkum da bu alanda fark yaratmaya ve başarmaya devam etmek” diyor. Tüketici sağlığı pazarında bilinirlilik ve güvenilirlik konusunda lider markalardan biri olan Dynavit ile de büyük heyecan yaşayan Faga ile Eczacıbaşı nezdinde markanın çalışmaları üzerine özel bir röportaj gerçekleştirdik.

 

Sena Hanım, öncelikle yeni göreviniz hayırlı olsun. Genç ve başarılı bir kadın yönetici var karşımızda biraz kendinizden bahseder misiniz?

1980 İstanbul doğumluyum. Lise öğrenimimi İstanbul Alman Lisesi’nde, lisans eğitimimi Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde tamamladım. İş yaşamına 2003 yılında Procter&Gamble’da Yönetici Adayı olarak başladım ve ardından Ürün Müdürü Yardımcısı olarak devam ettim. 2008 yılında ilaç sektörüne geçiş yaptım ve Bayer Tüketici Sağlığı’nda Ürün Müdürü olarak çalıştım.

2011 -2013 yılları arasında Sanofi’de Müşteri İlişkileri Yöneticisi olarak görev aldım ve hemen ardından 2013-2016 yılları arasında Boehringer Ingelheim’da sırasıyla Kıdemli Kategori Yöneticisi ve Pazarlama Müdürü olarak çalıştım. Sanofi ve Boehringer Firmaları’nın globaldeki birleşmesi ile Sanofi’ye geri döndüm ve 2017-2021 yılları arasında Sanofi’de sırasıyla Pazarlama Müdürü, Pazarlama Direktörü ve son olarak Dünya Fiziksel Sağlık Bölümü Lideri pozisyonlarında görev aldım. Geriye dönüp baktığımda kariyerimin Tüketici ve Tüketici Sağlığı üzerine kurul olduğunu görüyorum ve benim iş hayatımdaki tutkum da bu alanda fark yaratmaya ve başarmaya devam etmek.

 

Bu tutkuyla ve birikimle, beni çok geliştireceğine inandığım Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’da 4 Nisan 2022 itibariyle Tüketici Sağlığı Pazarlama ve Satış Direktörü olarak çalışmaya başlamış bulunuyorum.

 

Eczacıbaşı ailesinin bir parçasısınız artık bu konuda neler söylemek istersiniz?

 

Eczacıbaşı Topluluğu olarak sağlık alanında geçmişimizden gelen doğal bir öncülüğümüz var. Eczacıbaşı sağlık kuruluşlarının temelleri, 1942 yılında Dr. Nejat F. Eczacıbaşı’nın kendi laboratuvarında vitamin üretmesiyle atılmış. 1952 yılında ülkenin ilk modern ilaç fabrikasını kuran Eczacıbaşı, günümüzde yapılan araştırmalarda sağlık alanında ilk akla gelen marka olarak ön plana çıkıyor. Böyle bir topluluğun parçası olmaktan büyük mutluluk duyuyorum ve Tüketici Sağlığı alanında Dynavit markamızla yapabileceklerimiz için çok heyecanlıyım.

 

Tüketici Sağlığı Pazarlama ve Satış Direktörü olarak başladığınız bölümde pazarda bilinirlilik ve güvenilirlik konusunda lider markalardan biri olan Dynavit var. Dynavit ile ilgili hedefleriniz nelerdir? Hedeflerinizle birlikte Dynavit ürünlerinin Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’da ve pazardaki yerinden bahsedebilir misiniz?


Endüstriyel üretimin artmasıyla; günümüzde besinlerden aldığımız faydalı içerikler, geçmiş yıllara oranla ciddi oranda azalma gösteriyor. Buna bir de günlük hayatın koşturmacası ve stresi eklenince, bir destek aramak kaçınılmaz hale geliyor. Biz de hayatın eksilttiğini yerine koymak için aradıkları desteği bireylerle buluşturmak istedik. İşte Dynavit markası da bu noktadan doğdu.

1942’den bu yana çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olmayı ilke edinen Eczacıbaşı, Dynavit ürünlerini de Bilimsel Danışma Kurulu’ndaki, alanında uzman hekim ve eczacılar ile birlikte geliştiriyor. Geniş ürün yelpazesi ve katkısız içerikleri ile Dynavit her yaştan kişinin aradığı güvenilir vitamin ve mineral desteğini sunuyor. Gıda takviyeleri konusunda oluşabilecek tüm soruları en doğru ve güvenilir şekilde yanıtlamayı ilke ediniyor, her bireyin aradığı desteği bulma özgürlüğüne sahip olduğuna inanıyoruz. Ekim 2019’da 13 ürünle lansmanını yaptığımız portföyümüz, bugün toplamda 30 ürüne ulaştı. Yeni ürün geliştirme çalışmalarımız yine Bilimsel Danışma Kurullarımız ile yaptığımız detaylı çalışmalarla, son hızıyla devam ediyor. 2022 yılında da hedefimiz, tüm paydaşlarımızın değişen ve gelişen ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve fark yaratacak yeni çözümler üretmek olacak.

 

Dynavit olarak, bir çok alanda ödül aldınız, başarılara imza attınız. CEV Kupası, Eczacıbaşı Kadın Voleybol Takımı isim değişikliği sonrası başarılarına bir yenisini daha ekledi. Bu işbirliğine ilişkin neler söylemek istersiniz?

 

Voleybolcularımız sahada Eczacıbaşı Dynavit Kadın Voleybol Takımı olarak, mücadelelerine daha güçlü bir şekilde devam ediyorlar. Sporun sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmezliğinden hareketle Eczacıbaşı Spor Kulübü’nün Eczacıbaşı Dynavit olarak sahalara çıkmasının yanında, başta genç kızlar olmak üzere tüm gençlere rol model olduğunun bilinciyle çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Kız çocuklarının spor yoluyla gelişimine sağladığı katkılarla adını tarihe yazdıran Eczacıbaşı Spor Kulübü bizleri bir kez daha gururlandırdı ve 2022 CEV Kupası Şampiyonluğu ile Topluluğumuzun 80. yılında 80. kupasını alarak adını tarihe yazdırdı. Başarıya giden yolda Dynavit olarak daima kızlarımızın ve tüm gençlerin yanındayız.

 

 

Tüketici sağlığı sektörünün 2022’deki trendleri, konu başlıkları neler olacak? Biraz hedeflerinizden bahseder misiniz?

 

Dünyada sağlıklı yaşam trendi uzun zamandır gündemde olmasına rağmen Covid-19’un etkisiyle tüketicilerin bu konudaki farkındalıkları ve bilgi ihtiyaçları inanılmaz bir hızda arttı. Tüketiciler artık kendi sağlıkları konusunda daha aktif bir rol oynamak, kararlara katılmak istiyorlar. Bu da özellikle gıda takviyelerinin yön verdiği pazarların hızla büyümesini sağladı.

Bağışıklık, vitamin, mineral pazarları hızla büyümeye ve ürün çeşitliliğini artırmaya devam ediyor. Global ve yerli pek çok firma bu alandaki yatırımlarını önceliklendiriyor. Covid-19 pek çok konuda, örneğin dijital dönüşümde “hızlandırıcı” etkiye sahip oldu. Bu dönemde tüketici davranışları ve ihtiyaçları da hızla değişti, sahip olunan verilere doğru ve hızlı anlam kazandırmanın ve böylece veriden değer yaratmanın önemi daha da ön plana çıktı.

Dynavit olarak 2022 yılında da insanı odağına alıp, ihtiyaçlarını anlamaya ve bu ihtiyaçlara yenilikçi çözümler üretmeye devam edeceğiz.

 

Türkiye’nin önde gelen bir ilaç şirketinde yöneticisiniz ve 14 Mayıs’ta Eczacılar Günü’nü kutluyoruz. Kendilerine mesajınızı da paylaşmak isteriz.

 

Doğrudan insan sağlığıyla ilgilendiği için insanlık tarihi kadar eski olan Eczacılık mesleği sektörümüzün en önemli paydaşlarından biridir. Etkin madde üretiminden son ürün haline gelene kadar ilaç üretiminin ve ilacın en uygun şekilde insanlara ulaştırılmasının her aşamasıyla eczacılar ilgilenir. Bu süreç çok ciddi bilgi birikimi ve emek istiyor. Diğer taraftan Tüketici Sağlığı ürünleri söz konusu olduğunda gıda takviyelerinin kalitesi ve güvenilirliği son derece önemli. Eczacıbaşı olarak bu noktada da tüketicilerimize en kaliteli ürünleri sunmak için her aşamada eczacılarımızla birlikte çalışıyoruz. Bu vesileyle ülkemizin dört bir yanında özveriyle sağlık hizmeti sunan tüm saygıdeğer eczacılarımızın “14 Mayıs Eczacılık Günü”nü en içten dileklerimizle kutluyorum.

 

 

 

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu