AnasayfaGenelRÖPORTAJ

Genveon İlaç

Üretim tesislerini üretim üssüne dönüştürmeyi hedefliyor

Genveon İlaç Sanayi üretim tesislerini, uluslararası firmalar için üretim üssüne dönüştürmek için çalıştıklarını söyleyen Genveon İlaç Genel Müdürü Erhan Baş, “Hedefimiz, 2025 yılında toplam gelirimizin yüzde 30’unu dış pazardan sağlamak” dedi.

Son iki yılda hızlı bir büyüme kaydeden Genveon İlaç, yıllık 3.5 milyar tablet ve 70 milyon kutu ile üretime katkı sağlıyor. Üretimin yüzde 85’i, 83 ülkeye gönderiliyor. Genveon İlaç Genel Müdürü Erhan Baş’ın şirketin 2022 ve uzun vadeli hedeflerini OTC Plus Dergisi’ne anlattı.

Öncelikle kendinizden bahseder misiniz?

Erhan Baş

1983 yılında İstanbul Tıp Fakültesini bitirdim, 1993 yılında Boğaziçi Üniversitesi “Biomedikal Mühendisliği” bölümünden master derecesi aldım. Sırasıyla, Boğaziçi Üniversitesi ”İş idaresi”, Marmara Üniversitesi “Stratejik işletme yönetimi”, Harvard Business School “Genel Müdürlük”, London Business School “Senior Executive Programme” ve Wharton Business School “Executive Development” programlarını tamamladım. İş yaşamı ile devam eden öğrenme süreci çok inandığım bir başlık.

1990 yılında ürün müdürü olarak başladığım ilaç sanayiinde, çeşitli kademelerde yönetici olarak devam etmemi takiben, uzun yıllar sektörün güçlü oyuncularından olan Bilim İlaç A.Ş.’nin Genel Müdürlüğü’nü başarı ile yürüttüm. Şu an, Genveon İlaç Sanayi’nin Genel Müdürlüğü görevini devam ettiriyorum. 1978-1984 yılları arasında Beşiktaş Basketbol A takımında Profesyonel olarak basketbol oynadım. Spor yaşamı ile insanın erken döneminde var ettiği disiplinin bir güç olduğunu düşünüyorum.  Halen birçok sivil toplum kuruluşlarında aldığım görevleri sürdürüyorum. Şu anda KALDER (Kalite Derneği) Başkan Yardımcısı’yım. Son 5 yıldır Avrupa İş Ödülü’nün seçim kurulunda jüri üyeliğini de yapıyorum. Evliyim, bir erkek, iki kız harika üç çocuk babasıyım.

Firmamızı gelecek nesillere hazırlayacak, rekabetçi, sağlıklı bir şekilde büyüyen, içinde yaşadığı topluma değer katan, yenilenen dünyaya uyum sağlayan bir firma olarak ilerlemesi çabasındayım. Bunun için, strateji, yapı ve kültür alanlarında çalışmalar gerçekleştirmek ve “Çevik bir şirket” oluşturabilmek ajandamda öncelikli listede.

 

Genveon’u anlatır mısınız?

2020 yılıyla birlikte, yeni vizyonumuz kapsamında bir dönüşüm hareketi başlatan firmamız, bu dönüşüm hareketinin ilk adımı olarak ismini “Genveon” olarak değiştirdi. Eski isim olan ‘Generica’ ve yeniliğin günümüz tanımı ‘Invention’ terimlerinin birleşiminden doğan Genveon; güveni, yüksek kalite kültürünü ve dinamizmi inovasyonla buluşturan yeni vizyonu simgeliyor. Yeni logoda yer alan, ileriyi ve zirveyi işaret eden ok ise Genveon’un sağlık ve insanlık için her zaman en iyiyi ve en ileriyi hedeflediğini gösteriyor.

Genveon bünyesinde yaklaşık 900 kişiye istihdam sağlanıyor. İstihdamın yanı sıra birçok tedarikçi ile çalışarak da ülke ekosistemine ve sektöre önemli bir katkı sağlanıyor.

Genveon olarak bir süre önce bir satın alma yaptınız. Buradaki amacınız neydi ve hedeflenen duruma ulaştınız mı?

Dönüşüm hareketimizin önemli bir adımı olarak pandeminin ortasında büyük bir atılım yaptık ve Novartis’in Gebze’deki fabrikasını satın aldık. Satın aldığımız üretim tesisimiz, kalite olarak uluslararası alanda sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Tesisimiz hali hazırda 29 ülkenin sağlık otoritesi tarafından onaylı olup, 83 ülkeye aktif olarak ilaç üretiyor. Üretim yapılan ülkeler arasında; Japonya, Kanada, Rusya, Brezilya, Güney Kore, Filipinler ve Almanya, Slovenya, Polonya, Avusturya gibi birçok gelişmiş Avrupa ülkesi bulunuyor. Tesisin üretim kapasitesi oldukça yüksek, yıllık 3.5 milyar tablet ve 70 milyon kutu ile üretime katkı sağlıyoruz, bu üretimin yüzde 85’i, 83 ülkeye gönderiliyor.

“5 yıllık stratejik planımızın en temelinde ‘sağlıklı büyüme’ var”

AR-GE çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz ürünlerle Türkiye ekonomisine katkı sağlamak ve ihracatı artırmak için çalışıyoruz. 5 yıllık stratejik planımızın en temelinde “sağlıklı büyüme” var.  Ar-Ge Merkezimizin kapasitesini geliştirmek için altyapı, makine ve teçhizat alanında oldukça büyük yatırımlarımız devam ediyor. Burada, değer katılmış yeni ürünleri geliştirmek öncelikli. Özellikle tüm dünyada hızla gelişen kronik hastalık alanlarından; onkoloji, solunum ve diyabet gibi alanlar için çalışmalarımızı hızlandırdık ve yeni alanlara yeni pazarlara açılmayı planlanıyoruz.

‘7 Etkili Destek’ sloganıyla Cistus Phyto isimli bir ürününüz bulunuyor. Bu ürünün etkileri nedir, neden tercih edilmeli?

Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte pandemiye ek olarak mevsimsel griplerde de artış yaşanıyor. Bu durum ise vitamin ve mineral desteğine olan talebi artırıyor. Yeni ürünümüz Cistus Phyto Pastil bağışıklık sisteminin desteklenmesine ve boğaz şikayetlerinin azalmasına katkıda bulunabiliyor. Vitaminlerin yanı sıra bitkisel özlerle de zenginleştirilen Cistus Phyto’nun içeriğinde vitamin C, vitamin D ve vitamin B2’nin yanı sıra propolis, çinko, dikenli incir ve Arap zamkı yer alıyor.  Zengin içeriğiyle antimikrobiyal, antioksidan ve antiinflamatuar özellikler taşıyan ve bu bileşen kombinasyonuna sahip tek pastil olan Cistus Phyto; boğaz ağrısı gibi üst solunum yolu şikayetlerinin iyileşmesine yardımcı oluyor.

2021 yılını hem Genveon hem de Türk İlaç Sektörü açısından değerlendirir misiniz? 2022 ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Pandemi birçok sektörü etkilediği gibi ilaç sektörünü de negatif yönde etkiledi. Türkiye ilaç sanayi, pandemi sürecinin etkisi ile bir daralma yaşadı. Doktorlarımızın reçete adetlerinde de düşme oldu. Bu dönemde akut ilaç pazarlarındaki küçülmeler ön plana çıktı.

Pandemi sürecinde Ar-Ge merkezimizde yeni ürün hazırlama sürecimizde bir yavaşlama yaşadık ve Sağlık Bakanlığı’na ruhsat başvuruları yapma hızımız düştü. Bu duruma ilave olarak Sağlık Bakanlığı’nda da gerekli komisyonların toplanamaması da ruhsat alma süremizi çok uzattı. Bu gelişmelere büyümemize önemli bir negatif bir etki yaptı diyebilirim.

2021 yılı son üç ayında ilaç sektöründe düzelme başladı. 2022 yılında oluşan kayıpların bazıları maalesef geri konulamayacak. Üretim maliyetlerinde doğalgaz, elektrik gibi konulardaki artış, üretimde kullanılan malzemelerin fiyatlarındaki artışlar çalışanlarımızın enflasyona karşı korunmaları için maaşlarında yaptığımız iyileştirmeler aldığımız ilaç zammı olan yüzde 37’nin çok üzerinde olduğundan, maliyetlerimizin artığını ve böyle kalacağını düşünüyorum. Yeni ürünler ruhsat alma ve pazara verme ilgili kayıpların ise ancak 2023 ortalarında düzelebileceğini söyleyebilirim.

2022 yılını pandemiden dolayı ilaç sektöründe krizin devam edeceği bir yıl olarak görmekle beraber, aynı zamanda değişim sürecimiz için çok önemli bir yıl olarak görüyorum. Devam eden kriz ortamından “sağlıklı bir büyüme” inşa ederek çıkmak hedefindeyiz. Öngörülerimize uygun olarak, 2022 yılında bütünleşik hizmetler sağlayabilmek, teknolojik alt yapımızı geliştirmek, sunduğumuz hizmetlerde farklılıklar yaratabilmek konularına odaklanıyor, yeni ve değer katılmış ürünlere en kısa sürede ulaşmak, içinde olmadığımız alanlara girmeyi hedefliyoruz.

Hedefimizde oluşturduğumuz platformlar ve ekosistem ile kendi pazarlarında en fazla büyüyen firmalar arasında yer almak, Türkiye ilaç pazarı ve birçok gelişmiş ülkeye üretim yapmanın yanı sıra tesisimizi uluslararası birçok firma için üretim üssüne dönüştürmek ve 2025 yılında toplam gelirimizin yüzde 30’unu dış pazarlardan kazanabilmek var. Ayrıca ihracata odaklanmak “Bölgesel güç” olmak ve birçok gelişmiş ülkeye ilaç ihracatını gerçekleştirmek önemli bir hedefimiz. Birçok ülke nezdinde onaylı bir üretim tesisimizin olması, ihracat hedefimize hızla ulaşmada çok değerli bir avantaj olarak ortaya çıkıyor.

 

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu