AnasayfaRÖPORTAJ

Ustalık dönemi eseri: Etat Pur

Ustalık dönemi eseri: Etat Pur

Bioderma ve Institut Esthederm’in kurucusu eczacı ve biyolog Jean-Noël Thorel, yeni bir marka ile karşımızda: Etat Pur. Peki, bu yenilik neyi ifade ediyor? Hep birlikte öğrenelim dedik ve bir röportaj ile karşınızdayız.

Jean-Noël Thorel; “Daha iyisini yapmak, hem kullanılan bileşenler (etkileri ve kaynakları açıkça tanımlanmış olan) hem de markanın fiyatlandırma politikası açısından tamamen şeffaf olmak anlamına gelir. Bugün size sunmaktan mutluluk duyduğum bu marka, bir ömür boyu çalışmanın ve deneyimin sonucudur.” diyor Etat pur için. Ustalık dönemi eseri de diyebileceğimiz bu yeni marka tüketiciye neler vaat ediyor merak ettik. Etat Pur Ürün Müdürü Mert Can Madencioğlu ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

Markanın kurucusu eczacı ve biyolog Jean-Noël Thorel’i Bioderma ve Esthederm markalarından dolayı tanıyoruz. Şimdi yeni bir marka ile karşımıza çıkıyor. Neden yeni bir marka?

 

Evet, haklısınız. Jean-Noël Thorel’in kurduğu üçüncü marka; Etat Pur. Serüven ilk olarak Bioderma ile başlıyor. Sonrasında Institut Esthederm ve son olarak Etat Pur ile devam ediyor. Markanın hikayesi, Küçük Prens’ten bir alıntıyla başlıyor. Kitapta şöyle bir söz geçer: “Mükemmelliğe, eklenecek hiçbir şey kalmadığında değil, çıkarılacak hiçbir şey kalmadığında ulaşılır.” Jean-Noël Thorel de diyor ki: “Evet ,ben herkes için cildin varoluşunda yer alan, cildin bütün ihtiyacını karşılayabilecek ve bunların uygun fiyatla sağlayabilecek bir marka oluşturmak istiyorum.”

Etat Pur kökleşmiş inançlara aykırı bir düşünceden doğuyor: günlük cilt bakım ürünlerinden aktif içerikleri ayırmak. Peki bu ayrımın anlamı nedir? Mesela siz bir temizleme jelinin içerisine çinko koyabilir ya da makyaj temizleme suyunun içereğine Hyaluronik asit’i ekleyebilirsiniz. İşte Jean-Noël Thorel; “Eğer cilde fazla yüklenilirse cilt aslında ihtiyacı olduğundan daha fazla ürün almaya başlayacak ve o da cildin ekosistemini bozmaya başlayacak. Bu yüzden temizleme ve nemlendirme ihtiyacına cevap veren ürünlerin içerisindeki aktif bileşenleri çıkartıyorum. Temizleme, nemlendirme her cilt için önemli.

Sadece gerekli olanların yani biyomimetik bir patentle oluşturulan, temizleyici ve nemlendirici ürünleri herkes kullanabilir. Eğer cildinizin özel bir durumu varsa; akne, kırışıklık, geniş gözenekler gibi işte o zaman spesifik içerikleri olan diğer bir ürünle tamamlamalısınız.” diyor.

 

Günlük rutin kullanım ürünlerine kendi cildimizin ihtiyacı olan ürünü kombin ederek doğru kullanımı sağlıyoruz. Doğru mu anladım?

 

Evet. Geleneksel cilt bakım ürünlerinin içinde 30.000 bileşen bulunuyor. Etat Pur olarak cilt ile uyumlu ve cildi yormayacak 150 bileşeni ürünlerimizin içeriğinde kullanıyoruz. Çünkü biz cildi bir ekosistem olarak ele alıyoruz. Cildimizin sahip olduğu yararlı mikroorganizmalar ile bir ekosistem gibi hareket ediyoruz. İlk olarak buna saygı duymamız gerekir. Cildin belli bir işleyişi var ve en önemlisi de cilt kendine benzeyen molekülleri kabul ediyor. O yüzden de bizim Pure Active ürünlerimizde ya da saf temizleyiciler ve saf nemlendiricilerin bileşenlerinde bulunan içerikler, cildin kendi ekosistemine saygılı olan ve cildin kendi yapısında bulunan bileşenlere benzer içeriklerdir.

 

Cilt konusunda inanılmaz bir Know-How’a sahip markasınız. Bioderma için de aynı felsefeyi benimsediğini biliyoruz. Bu iki markayı birbirinden nasıl ayırabiliriz?

En önemli ayrım Bioderma ürünlerinin içerisinde bir serum ürünü mevcut değildir. Etat Pur’in içerisinde önemli bir yere sahip Pure Active serumlarımız ve bu serumların oranları da çok yüksek. Mesela Hyaluronic Asit olan serumumuzda %1.6’lık düşük ve yüksek moleküler ağırlığa sahip Hyaluronic Asit var. Bu piyasadaki en yüksek oranlardan biri. Salisilik asit ise %2 gibi yüksek bir oranda var ki Avrupa regülasyonlarına göre %2 maksimum kullanabilecek seviye.

 

Etat Pur’ü Bioderma’dan diğer ayrıldığımız nokta ise her endişe bazında tek bir aktif bileşen ile cilde yardımcı oluyoruz. Bu bakış açımız ile birlikte Bioderma ürünleriyle birlikte de kullanıma uygun stratejik bir marka olarak pazarda yerimizi alıyoruz.

Farklı yanları olduğunu anlıyoruz. Peki, rekabet içinde mi olacaklar yoksa beraber mi yol alacaklar?

Destekler nitelikte olacaklar. Az evvel de bahsettiğim gibi Bioderma’nın içerisinde bir serum ailesi olmadığından biz Etat Pur ile o kısma yoğunlaşarak grubumuzu zenginleştirmiş oluyoruz.

 

Güneş ürünleriniz…

Güneş ürünlerinde iki serimiz var. İçerisinde nano partikül olmayan %100 Mineral Filtreli, suya dayanıklı ve beyaz iz bırakmayan, ultra akışkan dokulu ve yine cildin ihtiyacı olan ne varsa onlardan oluşuyor, fazlası yok. Bu seriyi çok yeni getirdik. Temmuz ayında geldi. Buna rağmen satışları güzel gitti. Gelecek yıl yine portföyümüzde olacak ama bizim ilk önceliğimiz Pure Active ürünlerimiz.

Sizinle görüşmeden önce internet sitenize göz atma şansım oldu. Çok sade, çok anlaşılır olmasının yanı sıra fiyat skalasının da çok makul olduğunu fark ettim. Bu başlangıca özel mi yoksa hep böyle mi olacak?

Bu makul fiyat markanın felsefesinde bulunuyor. Kurucumuzun dediği gibi; “Herkes için bir marka çıkartmak istiyorum.” Bu yüzden de gencinden yaşlısına, dar gelirlisinden zenginine ulaşılabilir fiyatlı olması bizim için çok önemli.

Nasıl bir dağıtım kanalınız var?

 

Markanın lansmanı 2020’de yapıldı ve Türkiye pilot ülkelerden biriydi. Pandemiye denk geldiği için daha sessiz gerçekleşti. Bu yıl bu konuda daha fazla efor sarf etmeyi planlıyoruz. Markımızı tüketiciye tanıtmak üzerine güzel projelerimiz var. Tanıtımımızı istediğimiz gibi gerçekleştiremesek de şu ana kadar tüketiciden çok güzel dönüşler aldık. Ürünlerimiz bir kez tercih eden biri düzenli kullanmaya başlıyor. Bu bizim için çok değerli.

Tüketiciye yönelik avantajlarınız olacak mı? Satış stratejinizden de bahseder misiniz?

 

Öncelikle marka bilinirliliğini artırmak bizim ilk önceliğimiz. O yüzden Etat Pur’un daha çok marka bilinirliği üzerine projeler geliştiriyoruz. Kasım ayı itibariyle hem dijitalde hem de sahada marka bilinirliğimiz arttırmak için iş birliklerimizi başlatacağız.  Sahada da hem doktorlarla olan çalışmalarımız hem eczanelerle olan çalışmalarımız hem de tüketiciyi eğitmek üzere özel yayınlarımız olacak. Bu yayınlar içerikleri anlatabilecek yayınlar olacak. Mesela retinol dediğimiz zaman neyi kastediyoruz. Bütün bileşenleri ve cilt üzerine merak edilenleri, tüketiciye anlaşılabilir şekilde aktarmaya çalışacağız. Çünkü Etat Pur olarak ürünlerimizin içerikleri konusunda tamamen şeffaf bir politika izliyoruz.

 

Biz bu konuları eczanelerde eczacımızla konuşabiliyorduk. Fakat pandemi gerçeği ile karşı karşıya kalınca Eczaneler bu şekilde bir hizmet veremez oldu. Bu konuda nasıl bir stratejiniz var?

 

Pandemiyle birlikte dijital hiç olmadığı kadar önemli bir konu haline geldi. Yeni nesil bir marka olduğumuz için dijital yönümüz çok kuvvetli. Tabi dermatologlarla, eczacılarımızla birlikte gerçekleştireceğimiz iş birlikleri, ürünleri ve içerikleri açıklayacağımız; ne işe yaradıkları, nasıl kullanılması gerektiği gibi eğitimlerimiz bulunuyor ve bunlara tam gaz devam ediyoruz.

Özellikle iddialı olduğunuz ürün ya da ürünler neler?

Saf aktif birleşenleri kullandığımız ürün grubumuz olan Pure Active ürünlerinde çok iddalıyız. Bu ürün grubunda piyasadaki muadil ürünlerin fiyatları çok yüksek. Bizim içeriklerimiz; en optimum seviyede, cildi yormayacak, cilde aşırı gelmeyecek bileşenlerden aynı zamanda da istebilen etkiye sunabilecek ürün grubundan oluşuyor. Bu da bizi ulaşılabilir fiyatlı yapıyor. Çünkü bizim amacımız güzellik ve sağlık kısmını birleştirmek.

Ürün gamınızdan bahseder misiniz?

Ürün grubumuz 2’ye ayrılıyor; saf cilt bakımı ürünleri ve Pure Active ürünlerimiz.

Saf Cilt Bakım ürünlerimiz; saf temizleyiciler, saf nemlendiriciler ve saf güneş koruyucularının olduğu ailemiz. İçeriğinde cilde zarar veren ve gereksiz olan hiçbir bileşen bulunmuyor.

Pure Active ürünlerimiz olan saf aktif içeriklerin bulunduğu saf konsantre bakım serum ailemiz sadece cildin ihtiyacı olduğu zamanda cilt problemine özel tedavi için geliştirildi. Her bir aktif bileşen, cilt problemlerinin çözü için özel olarak seçildi. Peki hangi cilt endişlerine çözüm sunuyoruz? Yaşlanma karşıtı, akne ve sivilce karşıtı, kızarıklık ve hassasiyet karşıtı, hiperpigmentasyon karşıtı ürünlerimizin yanında derin nemlendirme, antioksidatif ve antioksidan etkiye sahip Pure Active ürünlerimiz bulunuyor.

Önümüzdeki yıl içindeki hedefleriniz neler?

2022 içerisindeki bizim en önemli hedefimiz; marka bilinirliğimizi tüketicinin aklına kazımak. Amacımız cilt bakım pazarına yeni bir bakış açısı getirip, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak.

Bunu da reklam ve kampanyalarla destekleyeceğiz.

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu